Wat is het voordeel van Voordeelmobiel?
En daar zijn we dan (eindelijk) met het eerste stuk voor ons nieuwe blog! We hebben besloten om af te trappen met vragen die veel gesteld worden aan onze klanten service. We krijgen veel uiteenlopende vragen over de abonnementen, verschillende providers en over Voordeelmobiel zelf. Uiteraard zullen we niet alle vragen behandelen. Maar we willen deze eerste blog gebruiken om vragen die we veel krijgen te beantwoorden. Wellicht staat jouw vraag hier ook tussen! Dus neem vooral even de tijd om dit met bloed, zweet en tranen opgezette stuk door te lezen.
Allereerst wat over Voordeelmobiel zelf. Ik wil benadrukken dat wij een volledig onafhankelijke vergelijkingssite zijn. Wij zullen altijd kijken naar jouw wensen en wat het beste bij jou past. We laten ons hiervoor alleen beïnvloeden door jou! Bekijk vooral ook de reviews eens die over Voordeelmobiel geschreven zijn. Hier zie je ook in terug komen dat wij alles doen voor onze klanten om te helpen en dat we echt de tijd voor je nemen om te zoeken naar een passend abonnement en telefoon. Er wordt ons vaak de vraag gesteld wat het voordeel is om via Voordeelmobiel te bestellen. Nou, er zijn natuurlijk een heleboel voordelen! Maar bij deze lichten we er een paar uit: Voordeelmobiel bestaat inmiddels al heel wat jaren. Daarom hebben we goede contacten met, onder andere, de providers. Heb je een probleem, dan kunnen we via onze contact personen vaak goed en snel tot een oplossing komen. Dit gaat vaak sneller dan als je dat zelf moet gaan regelen bij een provider met een duur 0900-nummer. Je kan ons bellen op een gewoon 020 nummer. En we hebben altijd 1 persoon die al het klant contact doet. Daarom heb je als klant altijd contact met dezelfde persoon. Dat is wel zo prettig. Dan hoef je niet steeds je verhaal te doen en deze persoon is ook hoog opgeleid en werkt niet een protocol af waarbij de klant een maximale tijd aan de telefoon mag blijven. Er wordt uitgebreid de tijd voor je genomen! Ook doen we ons uiterste best om de beste aanbiedingen uit te onderhandelen. Je zal daarom zien dat wij vaak goedkopere aanbiedingen hebben dan bij de providers zelf. We werken veel samen met providers en andere shops. Daarom zal je vaak zien dat als je besluit via Voordeelmobiel je abonnement en telefoon te bestellen, dat je uit komt bij een bestel formulier van 1 van onze partners. Schrik hier niet van! Het enige wat zij doen is de order afronden. Voordeelmobiel is verder je contact persoon. Is er iets, loop je ergens tegen aan, heb je vragen, dan kan je altijd bij ons terecht. We zijn bereikbaar via telefoon, fax of email. Kijk hiervoor bij onze contactpagina.
Hoe werkt de telecom wereld?
Er wordt ons vaak gevraagd hoe de telecom wereld nou in elkaar zit en wat nou het verschil is tussen netwerken en providers. We zullen proberen het zo simpel mogelijk uit te leggen: Er zijn eigenlijk momenteel 3 netwerken in Nederland: T-Mobile, KPN en Vodafone. Op die netwerken kunnen providers weer hun producten aanbieden. Je komt dus altijd uit bij 1 van deze 3 netwerken. Vaak zijn de providers of opgekocht door 1 van de netwerken of überhaupt opgezet door 1 van de netwerken. Zo is bijvoorbeeld BEN onderdeel van T-Mobile, hollandsnieuwe onderdeel van Vodafone en Simyo onderdeel van KPN. Over het algemeen is het zo dat de netwerken zich richten op de high end gebruikers en sommige kleinere netwerken er juist zijn als prijs vechters. Momenteel zie je de tendens dat de netwerken zich aan het richten zijn op de onbeperkt bellers.
Waar op te letten bij het overstappen naar een nieuw telefoon abonnement?
Wat wij merken is dat klanten vaak wat angstig zijn om over te stappen. Dit komt ook vaak omdat er veel vragen hierover zijn. Ik zal een aantal vragen hierover hier behandelen: Als mensen ons bellen om een nieuw abonnement te bestellen, dan krijgen we vaak te horen dat ze hun huidige abonnement reeds hebben opgezegd. Dat is uiteraard vrij logisch om te doen. Helaas is de telecom wereld niet altijd even logisch. Gelukkig zijn veel dingen beter geregeld dan vroeger. Vroeger waren er altijd veel problemen met nummer behoud. Dit gaat tegenwoordig veel beter. Dat komt onder andere omdat je nu niet meer zelf op hoeft te zeggen, maar dat kan je de providers onderling laten doen! Als je wilt overstappen, dan is het het beste om niet zelf op te zeggen, maar om een nieuw abonnement te bestellen met behoud van nummer. Je nieuwe provider neemt dan contact op met je huidige aanbieder om je nummer over te nemen en voor je op te zeggen. Je hoeft dus zelf niets meer te doen! Een tweede vraag die hierover veel komt is wanneer je kan overstappen. Dit wil nog wel eens wisselen per provider en per periode. Deze voorwaarde wordt helaas regelmatig gewijzigd. Op het moment van het schrijven van dit stuk is het over het algemeen 2 maanden voor afloop van je contract. Dat houdt in dat je 2 maanden voor je mobiele abonnement afloopt een nieuw abonnement kan bestellen met behoud van nummer. Vaak is het zo dat je wel eerder kan verlengen (dus bij dezelfde aanbieder opnieuw blijven voor een bepaalde periode).
Duo Simkaarten – zijn die nog te verkrijgen?
Ik wil graag afsluiten met een vraag die ik de laatste tijd ineens vaak voorbij hoor komen op de klantenservice, namelijk duo simkaarten. Vroeger werd dit vrij vaak gebruikt. Een duo simkaart houdt in dat je 1 abonnement en 1 telefoonnummer hebt, maar waar 2 simkaarten aan gekoppeld zijn. Dit wordt bijvoorbeeld vaak gebruikt wanneer iemand een simkaart nodig heeft voor in zijn auto. Dan kan er 1 simkaart in de auto en 1 in de telefoon, dan hoef je hier dus niet steeds voor te wisselen. Vroeger gebeurde dit vaak. Tegenwoordig zie je dit bijna niet meer gezien alle nieuwe technieken die er zijn en gebruikt worden. De providers hebben hier dan ook andere regels voor ingesteld. Vroeger kon je zo goed als bij elke provider een duo simkaart bestellen en ook kosteloos. Tegenwoordig biedt bijna geen enkele provider meer duo simkaarten, zeker niet bij particuliere abonnementen. Bij zakelijke abonnementen wordt dit nog wel eens aangeboden, maar dan vaak wel tegen betaling.
Nou. Het eerste stuk is er, het voordeel van VoordeelMobiel!We hopen dat je er wat aan hebt. Vanaf nu kan je veel meer van ons verwachten! Zowel telefoon reviews als nieuwtjes. En er zullen niet alleen berichten vanuit ons komen, maar ook van gast bloggers, professionals uit de telecom wereld en zelfs vanuit onze eigen klanten! Hou het blog dus in de gaten!